یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Thursday, November 02, 2006
جایزه آزادی بیان روزنامه‌نگاران کانادایی
امشب جای شما خالی، شام مهمان بودیم! البته هر سال این موقع مراسم جایزه آزادی‌بیان برگزار می‌شود و می‌توانی غول‌های رسانه‌ای کانادا را هم ببینی.

صرف نظر از اهمیت کاری و حرفه‌ای برندگان که متاسفانه یکی از ایشان هم مدتی پیش در افغانستان کشته شده، سخنرانی تند و تیز مریم اقوامی که در حال حاضر رئیس انجمن روزنامه‌نگاران تبعیدی است ماتحت بسیاری از جماعت کانادایی را سوزاند. مریم شخصیتی ملایم دارد، ولی امشب داغ کرده بود! و چقدر خوب که داغ کرده بود!

گفت، در سال ۲۰۱۷ چهره کانادا به لحاظ حضور اقلیت‌های قومی از این رو به آن رو خواهد شد، ولی رسانه‌ها به هیچ عنوان روی خوش به روزنامه‌نگاران مرتبط به این اقلیت‌ها نشان نمی دهند، و این خلاف ادعای تکثرگرایی قومی کانادایی است. تا کی باید فلان رسانه کانادایی برای بحث در باره ایران به سراغ اعضا سازمان مجاهدین یا احزاب دیگر بروند که مطمئنا طرف صاحب موضع است، ولی روزنامه‌نگاران ایرانی متعددی که کارشناس سیاسی هم هستند از نظرها دور بمانند؟ تازه وقتی که رسانه‌های کانادایی به سراغ خبرنگارانی از قومیت‌های مختلف می‌آیند، مفت و مجانی اطلاعات می‌گیرند و تا زمان رویدادی دیگر، محل سگ هم نمی‌گذارند. از پول هم خبری نیست که نیست!
کوثر، کارول آف، محسن عباس و مریم اقوامی

سخنان پال هاینبکر هم خیلی جالب بود. او جرج بوش و نئوکان‌ها را مشابه اسامه‌بن لادن و فاشیست‌های اسلامی خواند و گفت دو طرف فرق چندانی ندارند. این سیاستمدار کهنه‌کار کانادایی که ما در اینجا با اقلیت مسلمان آنچنان رفتار بد و تبعیض‌آمیزی متناسب با سیاست‌های آمریکا کرده‌ایم که بسیاری از مسلمان‌های کانادایی می‌ترسند در زمان خروج از کانادا، به سرنوشت ماهر ارار سوری‌الاصل مبتلا شوند که در با وجود داشتن شهروندی اکاناد، از آمریکا به سوریه تحویل داده شد چون خیال می‌کردند با القاعده مرتبط است و ...بعد هم که بیگناهی‌اش ثابت شد و با بدبختی به کاندا بازگشت، و معلوم شد یکی ازدوایر پلیس عملا هر آنچه اف‌بی‌آی خواسته به ضرر ارار انجام داده...ماجرا هم شده "کی بود، کی بود، من نبودم! نه کسی پاسخگوی واقعی است، و همین باعث ایجاد احساس عدم امنیت در میان مسلمانان کانادا شده...

او سیاست‌های خارجی کانادا را مورد نقد قرار دادع، که مثلا بعد از حمله اسرائیل به لبنان، کانادا اسرائیل را محکوم نکرد و تا مدت‌ها واکنشی نشان نداد، ولی وقتی اتفاقی در سری لانکا افتاد، صدای دولت محافظه‌کار به آسمان رفت!

امشب قرار بود اکبر گنجی هم بیاید و جایزه ۵ سال پیشش را بگیرد، ولی نه از اکبر نشانی بود و نه خبری رسید که کی به اینجا می‌رسد.

به هر حال جایتان خالی بود.