یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Saturday, November 04, 2006
نحس ترین روز آبان - کلاغستون

امروز ۱۳ آبان، سالگرد اشغال سفارت آمریکا بوسیله دانشجویان انجمن‌های اسلامی و دیگر گروه‌های دانشجویی تندرو در سال ۵۸ می‌باشد. این دانشجویان به رهبری اصغرزاده، میردامادی و بی‌طرف قرار بود در اعتراض به اقامت شاه در آمریکا، برای ۴۸ ساعت سفارت را اشغال کنند، و راست راست از دیوار سفارت بالا رفتند. ولی بعدا با تمهیدات آقای "موسوی خوئینی‌ها" که به هیچ وجه رابطه نزدیکی با شوروی نداشت، تایید اشغال بلند مدت آنرا از رهبر نظام گرفت این دانشجویان به همین وسیله می‌خواستند دولت موقت را ساقط کنند، و توانستند روند نسبتا دموکراتیک بعد از پیروزی انقلاب را دچار بحرانی کنند که مورد نظر بعضی از روحانیون مایل به قبضه کردن قدرت بود. پس از استعفای بازرگان و سقوط دولت، گروهی ند.از دانشجویان عملا تبدیل به قدرت بلامنازع رادیکال کشور شدند که بعدها به جناح چپ شهرت یافتند.


گفته می شود پی‌آمد اشغال سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی شهرت پیدا کرد، حمایت کشورهای مختلف از عراق برای حمله به ایران بود. که احتمالا هیچ ضرری از این ناحیه به مردم کشورمان وارد نشده است. از طرف دیگر، روند تکامل آرام دموکراتیک نیز اصلا دچار خدشه نشد و در سال‌های ۶۰ گروه تازه به قدرت رسیده هیچ نقشی در اعدام‌ها نداشت!


انقلاب فرهنگی نیز که اصلا آموزش عالی را به سقوط نکشاند، هیچ ارتباطی با این گروه از دانشجویان قدرت یافته نداشته است.


تعداد اندکی از دانشجویان معروف به "پیرو خط امام" بعدها این حرکت را اشتباه خواندند که ما خواهان برخورد محکم و صریح با ایشان هستیم!این گروه هیچگاه تمایلی به پذیرش مسوولیت تمامی بلاهایی که از سال ۵۹ بر سر کشور آمده، نداشته.


عباس عبدی نیز که یکی از دانشجویان رده دوی اشغال سفارت آمریکا بود، و بعدها زیر نظر موسوی خوئینی‌ها رشد کرد، در سالگرد اشغال لانه جاسوسی اندکی دستگیر شد.