یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Tuesday, April 03, 2007
تعطیلی زن، رفتن به "آزاد"
یادش بخیر، همین روزها بود که در روزنامه زن را تخته کردند. آصلا یادم نمی‌رود آن روزی که تحریریه رفته بود بیرون و گفتند انصار قرار است بریزد دفتر روزنامه، من هم غافل از روابط پشت پرده خاندان هاشمی و صاحب خانه که برادر عسگر اولادی بود و ...رگ غیرتم جوشید و ماندم.

آقایی که شما باشید، خبری نشد و یکی از برو بچه‌ها زنگ زد که خبری نیست. من هم راهی خانه شدم. همان روزها می‌رفتم همشهری تا اینکه یکی دو تا از بچه‌ها گفتند روزنامه آزاد دارد نیرو می‌گیرد. "َآزاد" یا رونامه مناطق آزاد، روزنامه منطقه آزاد کیش بود. زیدآبادی گفت که دارد می‌رود آنجا، من هم یک شب که او آنجا بود رفتم. پورزند را اولین بار آنجا دیدم.

الان هم به خودم ۲۰ دقیقه تعطیلی اجباری دادم تا سرم سوت نکشد! ولی خاطره روزنامه آزاد آمد سراغم. این روزنامه با ۱۵ هزار تیراژ شروع کرده بود و روزی که ما رفتیم، رسیده بود به هزار تا! البته گردن کسی که گفت!

روزی که زیدآبادی به خاطر فشار مهاجرآنی روزنامه را ترک می‌کرد، تیراژ حدود ۳۰ هزار تا رسیده بود و در زمان لیلاز به نزدیک ۴۵ هزار تا رسید.

بیشترین نسخه‌ای که دست مردم رسید، همان نسخه فتوکپی شده "استاد تمساح" بود و ظاهرا روزنامه‌ای که ۴۵ هزار تا تیراژ داشت، گوشه کاریکاتور دار صفحه سومش به چند ده برابر تیراژ خود روزنامه رسید. البته با تشکر از برادران "فتوکپی".

Labels: