یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Monday, February 09, 2009
سوال دوم
یکی از انتقادهای عمده از خاتمی، برگزیدن مشاورینی بود که چندان اعتباری نزد صاحبان نظر و اندیشه نداشته‌اند. بسیاری از مدیران، معتمدین خاتمی در ارشاد بوده‌اند و تحکیمیان مورد وثوق او در دهه ۶۰.

حامد قدوسی خیلی قشنگ این نقیصه را به گونه‌ای دیگر در وبلاگش خطاب به خاتمی گفته:

"...آقای خاتمی می‌دانم این حرف‌ها به مذاق شما و اطرافیان‌تان خوش نخواهد آمد ولی باور کنید مملکت‌داری کار روزنامه‌نگار جماعت آن هم روزنامه‌نگار مملکت ما نیست. روزنامه‌نگاران و حلقه مدیران دوران ارشاد و جوان‌های دفتر تحکیم سابق را بفرستید بروند سراغ کارهای خودشان...سید بزرگ‌وار! از تریبون خطابه‌های گنگ و دوپهلو و متناقض پایین بیایید و گول تشویق اطرافیان‌تان را نخورید. به جایش این بار به مردم وعده‌های مشخص و روزمره بدهید. بگویید چه طور چرخ سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و پتروشیمی را دوباره راه می‌اندازید؟ با قیمت نفت و بنزین و نان چه می‌کنید؟ به آن‌هایی که از کمیته امداد ماهیانه می‌گیرند چه خواهید داد که اندکی به‌تر زندگی کنند و برای سرمایه‌گذاران بزرگ چه چیزی فراهم خواهید کرد که بتوانند کار کنند؟ چه کار خواهید کرد که خاموشی‌ها دوباره برنگردد؟ در بخش توریسم چه می‌کنید؟"

به عنوان مثال، آیا مشاور اقتصادی‌تان باز رجبعلی مزروعی، یادداشت نویس سابق سلام خواهد بود؟

آیا مشاوران حوزه‌های آب، کشاورزی، انرژی را باز از میان یاران طرفدار یک دیدگاه خاص انتخاب می‌کنید؟

آیا نگاه شما به محیط زیست، و سکوت در برابر تخریب محیط زیست از سوی نزدیکانتان در حوزه صنعت بدون پاسخگویی ادامه خواهد داشت؟ 

...

سوال اصلی من این است که آیا باز در انتخاب مشاوران، به سراغ همان آدم‌های همسو ولی فاقد اندیشه و کیفیت خواهید رفت یا روش‌تان را تغییر خواهید داد؟

Labels: