یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Friday, January 04, 2008
I have a dream


لبيک، يا اوباما!

باراک اوباما که نام ميانی​اش حسين است(باراک حسین اوباما)، نامزد سياه​پوست حزب دموکرات در مرحله مقدماتی انتخابات از رقبای هم حزبی خودش جلو زد. گرچه هنوز در ايالت​های ديگر آمريکا هيلاری شانس زيادی دارد، ولی پيام اوباما، تغيير است و از جماعت بالای ۶۰ سال هم که نمی​توان انتظار تغيير داشت! در صورتی که اوباما در مرحله مقدماتی، نامزدی حزب دموکرات را نصیب خودش کند، روح مارتین لوتر کینگ حسابی جشن می​گیرد. مارتین لوتر کینگ در گرد همایی بزرگ سیاه​پوستان گفت که "رویایی در سر دارد"...آیا انتخاب یک رهبر سیاه​پوست در مملکتی مثل ایالات متحده خودش یک رویا نیست؟

شبکه​هایی مثل فاکس نیوز و بعضی رسانه​های محافظه​کار و حتی نزدیک به کلینتون بارها خواستند با نام میانی باراک اوبما بازی و او را به مسلمانان تندرومتصل کنند. هنوز بسیاری از آمریکایی​ها از مسلمان​ها و اسامی اسلامی می​ترسند. من این نکته را به خوبی در میان کارتونیست​های آمریکایی دیدم. یک جور ترس همراه با تنفر که به کمک رسانه​ها تشدید شده.

اوباما رای جوان​ترهای آمریکایی را در جیب دارد. در آیوا، نزدیک به ۵۷ در صد رای دهنده​های زیر ۳۰ سال به اوباما رای دادند.

جان ادواردز هم خودش را بالا کشيد و چند دهم درصد از هيلاری کلينتون پيش افتاد. هيلاری البته در بسياری از ايالت​های ديگر شانس موفقيت دارد، اما چهار سال پيش وقتی هاوارد دين در آيوا شکست خورد، ديگر نتوانست سرش را بالا بگيرد و آدم نسبتا پپه​ای مثل "جان کری" نامزد حزب شد. جان کری گرچه آدم باسابقه​ای بود ولی آنقدر در شرایط سخت "دست-دست" کرد که اعتماد عمومی را نتوانست از آن خود کند.

خلاصه​اش اینکه تا یک سال آینده کلی هیجان انتخاباتی فارغ از شورای نگهبان در این سر دنیا داریم!

Labels: