یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Sunday, November 07, 2004
آیا طرفداران مذهبی بوش روشن فکر هستند
راستش برچسب زدن به آنهاییکه طرفدار کری بوده اند و از بوش بدشان می آید، تحت عنوان روشنفکر نما، برایم بامزه است.
من کاری به دیگران ندارم، و حرف خودم را می زنم. من از اولش از بوش خوشم نمی آمده است! به چند دلیل: یکی اینکه از جمهوری خواهان بدم می آید. دیگر اینکه قیافه بوش به درد دسته چپق هم نمی خورد! به علاوه آیا بوش می تواند یک جمله سالم بدون اشتباه را به اخر برساند؟
من چهار سال است علیه این بابا کاریکاتور می کشم، و چهار سال دیگر هم ادامه خواهم داد. چون گمان نکنم تغییر عاقلانه ای بکند. در ضمن من که آدم روشن فکری نیستم! فقط می دانم که یک در صد جمعیت جهان، با رای دادن به این موجود نسبتا شریف، ۶ میلیارد آدم سیاره را دچار درد سر کرده است:
بوش برای محیط زیست پشیزی ارزش قائل نیست. سیاست های دولت او در استخراج نفت از آلاسکا جزو شاهکارها است!
نقش شرکت های بزرگی که مصرف کننده نفت هستند یا کالاهایشان از محصولات نفتی بهره می گیرد، مثل خودروسازان، در تخریب محیط زیست بی بدیل است. آنها حامی بوش هستند یا نه؟ نقش شرکتی مثل هالیبرتون در انتخابات آمریکا چیست؟
اینها مخالفان بوش را علیه السلام نمی کند! ولی دلیل نمی شود که به هر کسی که بوش را نامناسب می خواند، برچسب بزنیم.
دلایل بسیاری برای مخالفت با بوش دارم، ولی اینها دلایل من است، نه دلایل دیگران!

در طی این دو ماه، تبلیغات تند کلیسا علیه کری را دیده ام. دوستان مسیحی زیادی دارم که حرف های کشیشان را برایم نقل می کنند.
این مسیحیتی که من در کلام بعضی از ایشان دیده ام، دور ازپیام محبتی است که انتظارش را داشته ام.
من در کلام طرفداران تند و تیز کلیسایی بوش، نوعی کلاه برداری می بینم. باز هم می گویم! این نگاه من است و من از نگاه و نظر بقیه نمی توانم دفاع کنم!