یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Tuesday, November 23, 2004
یک روز خوب
اگر خدا بخواهد یک کار نصف و نیمه پیدا شده، که شاید بتوانم از پس آن بر آیم.
امروز صبح سری به احمد سخاورز کاریکاتوریست مشهور قبل از انقلاب زدم، که در نزدیکی ما زندگی می کند. در خانه نقّاشی می کشد و مجسمه می‌سازد.
، از من پرسید که حالش را دارم با او به نمایشگاه نقاشی مک‌مایکل بروم؟ من هم بدون فوت وقت گفتم حتما!
در این نمایشگاه بزرگ آثارنخستین نقاشان امپرسیونیست کانادایی بر پاست. سه سال پیش همراه با کاریکاتوریست های شرکت کننده در کنفرانس مشترک کاریکاتوریست های مطبوعاتی آمریکا و کانادا به این گالری زیبا رفته بودم، ولی امروز با یک نقاش خوب می‌رفتم که می‌توانستم چیزی هم یاد بگیرم.
دین کارهای هنرمندان گروه هفت لطف خاصی داشت.روند تکاملی کارهای این گروه پیشگام که تاحدی برگرفته از کارهای امپرسیونیست های فرانسوی است، بسیار جذاب است، بخصوص وقتی می‌بینی که تدریجا از الگوهای فرانسوی فاصله می گیرند و انگار کانادایی می شوند.
خلاصه جایتان خالی بود...