یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Sunday, December 26, 2004
زلزله
دیشب منزل یکی از دوستان بودم، و با جماعت صاحب‌خانه و دوستم تا ساعت پنج صبح بحث سیاسی می‌کردیم!
صبح که بیدار شدم، از تلویزیون خبر وقوع زلزله وحشتناک زیر دریایی غرب سوماترا را شنیدم. باور نکردنی بود! ۹ ریشتر؟
موقع نهار در تورنتو با یکی از دوستان هم‌دوره‌ای دبیرستان بودم که تلفن زنگ زد. بابک تورانی از بی بی سی بود. پیش خودم فکر کردم که لابد اتفاقی سیاسی افتاده و باید کسی را دست بیاندازم!
بابک اطلاعاتی در مورد زلزله می‌خواست! یادم افتاد که زمین شناس هم هستم!
خیلی سریع به یک کافه اینترنتی سر زدم تا ببینم ماجرا چه بوده است. وحشتناک بود! یک گسلش هزارکیلومتری در عمق ده کیلومتری...
وقتی دوباره زنگ زد تا مصاحبه کند، بیرون بودم و سوز وحشتناک سرد تورنتو چهار ستون بدنم را دچار زلزله کرده بود. به یک ایستگاه اتوبوس پناه آوردم تا حد اقل صدای سوز مصاحبه را خراب نکند.
نمی‌دانم این گفتگو از کدام بخش پخش شده، ولی تجربه جالبی بود!