یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Saturday, February 19, 2005
خاطرات بعد از زندان-۱۳
این روزها فضای عجیبی حاکم است، مجلسی‌های شکست خورده می خواهند قبل از حاکم شدن جماعت چپی مجلس ششم، انتقامشان را از مطبوعات اصلاح‌طلب که به عبارتی اعتماد مردم را به اصلاح‌طلبان جلب کردند، بگیرند. کلیات اصلاح قانون مطبوعات که سال گذشته تصویب شد، به نحوی منجر به شورش ۱۸ تیر گردید. روزنامه سلام بعد از تصویب، به بهانه چاپ نامه سعید امامی تعطیل شد، حالا این بار چند تا روزنامه را خواهند بست؟ خیلی از بچه‌ها می‌گویند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. بعید می دانم. سعید حجاریان را زدند، حالا مطبوعات را خواهند زد. این جماعت راست عجیب بدکینه است!

چند تا از اصلاح طلبان دارند برای کنفرانسی در برلین به آلمان می روند. از صبح امروز هم علوی‌تبار خواهد رفت و اکبر گنجی، از عصرآزادگان هم جلایی‌پور. چند تایی از روشن‌فکران هم سخن‌رانی خواهند کرد. ظاهرا مقوله دموکراسی در ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ماجرای نتایج انتخابات مجلس تهران دارد سوال برانگیز می‌شود. هاشمی نفر سی‌ام است و علی‌رضا رجایی روزنامه‌نگار بالاتر از هاشمی و حداد عادل. شورای نگهبان هم نمی‌خواهد نتایج را تایید کند. شایعه تقلب هم بالا گرفته. اما اعتقاد بر این است که در صورت بازشماری، رای رساتی‌ها کمتر هم خواهد شد.

کتاب دوّم من با نبوی دارد آماده چاپ می شود. کتاب اول ظاهرا به چاپ دوم رسیده که خبر خوبی است. کتابم با انتشارات جامعه ایرانیان هم دارد برای چاپ آماده می‌شود، ولی نمی‌دانم چرا به این خانم عباس‌قلی‌زاده نمی‌شود اعتماد کرد. سحرخیز جوابگوتر است.

یکی از بچه‌های جشنواره مطبوعات به من خبر می دهد که ظاهرا در جلسه‌ای گفته‌اند نباید در صورت برنده شدن من، جایزه به شاخه کاریکاتور داده شود. این هم از خواص معاونت مطبوعاتی"ماست" وزارت ارشاد.
ادامه دارد