یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Monday, May 16, 2005
تظاهرات خود‌جوش-محمد علی ابطحی

خبر اهانت به قرآن در زندان­هاي گوانتاناموي آمريکا باعث شده که موجي از تظاهرات خودجوش در اين روزها در نقاط مختلف دنيا صورت گيرد. گرچه بعداً توسط مسؤلان دولت آمريکا تکذيب شد، اما همان خبر اوليه غير ديني بسياري از مسلمانان را برانگيخت و تظاهرات غير قابل پيش بيني انجام شد.

اما در ايران خودمان که همواره تظاهرات خودجوش و برخواسته از غيرت ديني و در مقابله با چهره­هاي اطلاح­طلب را شاهد هستيم، براي اهانت به قرآن که مقدس­ترين مسأله­ي جهان اسلام است تظاهرات خودجوشي برگزار نشد. يادتان هست يک بار که نيک آهنگ کوثر کاريکاتوري کشيده بود و مي­گفتند به يکي از اساتيد حوزه­ي علميه­ي قم اهانتي روا داشته، چه تظاهراتي برپا شد؟. در مسجد اعظم تحصن کردند و خواستار عزل وزير ارشاد بودند و زمين و زمان را يکي کردن که اهانت به آن آقا شده است. نيک آهنگ هم به زندان افتاد و بعد هم، آواره.

تظاهرات کفن­پوشان خودجوش! عليه اجتماع جوانان در سخنراني آقاي خاتمي در اولين سالگرد دوم خرداد که کف و سوت زده بودند را فراموش کرده­ايد؟ چند ماه درگير کف و سوت جوانان در تظاهرات تهران و قم بوديم. دليلش هم اين بود که در ماه محرم کف و سوت زده­اند و به مقدسات اهانت کرده­اند. از اين موارد زياد شنيده­ايم، شايد هم در اين هشت ساله عليه کمتر شخصي از يک جريان سياسي به نام خدا و غيرت ديني تظاهرات خودجوش؟؟ نشده باشد. ولي براي اهانت به قرآن هيچ يک از اين غيرت­ها نجوشيد.

دم خروس تظاهرات خودجوش! خيلي معلوم بود. نبود؟

وب نوشته‌های ابطحی