یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Friday, May 27, 2005
پایان معصومیت-۲
مشکل بزرگ اصلاح طلبان در صورت برد، ایجاد موازنه‌ای جدید در عرصه قدرت است. بنظر نمی‌رسد با توجه به شرایط موجود، اصلاح‌طلبان بتوانند اطلاعات موازی را کنترل کنند، نیروی انتظامی را در دست بگیرند و جلوی طرفداران تولید سلاح هسته‌ای قد علم کنند.با این اوصاف برای ایجاد موازنه مجبور به همراهی با بخش‌هایی از سیستم هستند که چندان مورد عنایت راستی‌های تندرو نیستند. بنا بر این رابطه اصلاح طلب‌ها نباید با هاشمی به این راحتی به هم بخورد، گرچه هاشمی هنوز بابت حملات سال ۷۸ کینه این جماعت را به دل گرفته است، ولی او نیز پراگماتیست‌تر از این حرف‌هاست!

اصلاح‌طلبان حکومتی در صورت برد، نمی‌توانند همان رفتاری را نشان دهند که خاتمی از خود بروز داد. اعتماد مردم به آن روش‌ها از بین رفته و بدون استراتژی هم نمی‌تاون از پس مارهای افعی شده جناح راست بر آمد. در هرحال، بن بست‌های فراوانی در مسیر چپ‌ها وجود دارد که به راحتی از پس آنها بر نخواهند آمد.

مشکل بعدی مجلس است. مجلس هفتم مصداق عینی Pain in the Ass خواهد بود!
برخورد با چنین مجلسی نیازمند اندکی هار بودن است. خصلتی که خاتمی نسبتا معصوم فاقد آنست.

با این تفاصیل، نحوه برخورد معین با بازی جدید راستی‌ها، مسیر‌های مختلفی را می‌گشاید که باید با دقت آنها را بررسی کرد. الآن موقعیتی است که می‌تواند امتیاز بگیرد. امتیازهایی که حتی میر حسین موسوی هم به خوابش نمی آمد. به هر دلیل رهبر با حکم حکومتی، به معین چراغ سبز نشان داد. نتیجه نسبتا اخلاقی اینکه اگر معین بدون امتیازگیری این مساله را بپذیرد، بازنده بزرگ این بازی است. اگر بخواهد امتیاز بگیرد، و رهبر ندهد، واین مساله عمومی بشود، آمار شرکت کنندگان در انتخابات تغییر بزرگی خواهد کرد...
ادامه دارد