یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Sunday, June 19, 2005
بازی جدید
لابد می گویید که مگر سیاست و حکومت بازی و شوخی است که آدم زود به زود تاکتیک عوض می‌کند؟
اتفاقا قواعد بازی سیاسی نوع پیچید‌تر شده همان سرگرمی های دوران کودکی است. جمع کردن نفرات برای بازی‌های دستجمعی بسیار شبیه به جمع ‌آوری نیروهای سیاسی است.

بر عکس نظر خیلی‌ها، معتقدم که بازی رای ندادن، خیلی هم گرفته است، همین که ثابت شد تحلیل‌گران سیاسی چقدر از بافت مردم دور هستند و نمی‌دانند عامه مردم چه می‌طلبند، مردم اصلا وظیفه ندارند به کسانی رای بدهند که اینان معرفی کرده اند، بسیار ارزشمند است. همین که ثابت شد اصلاح‌طلبان حکومتی قدر رای مردم را ندانستند و کار را به اینجا کشاندند، که نهایتش شکستشان شد، دستاورد کمی نیست.

اما فارغ از ایده استراتژی ترس برای جمع کردن رای، واقعیت ماجرا اینجاست که احمدی‌نژاد با تقلب بالا آمده، و خاتمی توان عیان کردن این مساله را ندارد. رای سفید، چک سفید به احمدی‌نژاد بود، و بنا به نقل قول درونی‌ها، جماعت بسیجی در حوزه‌ها رای سفید مردم را به نفع زشت‌ترین نکبت تاریخ مملکت ثبت کرده اند.

الآن معتقدم بازی را باید به سمتی برد که رای، رای ما باشد، نه رای به هاشمی، هاشمی باید نیازمند رای مردم باشد، و دیگر سر مردم منت نگذارد، ما باشیم که بر او منت می گذاریم. هاشمی باید بفهمد که چرا ۷۹% رای همین ۶۰ در صد شرکت کننده را نگرفته.
هاشمی باید بداند که رئیس جمهور، با پدرخوانده متفاوت است.
هاشمی باید بپذیرد که مردم، حقوقی دارند، شانی دارند، احترامی دارند.
هاشمی باید بپذیرد که شفاف عمل کند، و یادش باشد که اخبار سو استفاده‌های اقتصادی دور و بری‌هایش از اذهان نرفته.
هاشمی باید بپذیرد که نتیجه سیاست‌های غلط او چه بوده، و بداند که بدهکار مردم است، نه طلب‌کار.
هاشمی باید بپذیرد که باخته است! و اگر رای بیاورد پیروز انتخابات مرحله بعدی، مردمی هستند که به خود رای داده‌اند، برای اینکه بازی یک‌طرفه نباشد.
هاشمی باید صادق باشد!

من، نیک‌آهنگ کوثر، که بشدت مخالف همه کسانی هستم که خودشان را برای پول، موقعیت، مقام، و ... به هاشمی و تیمش فروخته‌اند و از چشم من از فاحشه هم پایین‌ترند،و تا آنجا که می‌توانم نشان خواهم داد که این فحشای‌شان چه خطری برای آزادی مطبوعات فراهم خواهد کرد، برای شکست طرح تقلب هدایت شده شورای نگهبان و جماعت تاریک‌خانه، تمامی تلاشم را علیه احمدی‌نژاد به عنوان سمبل و نشانه تحجر و جهل به عمل خواهم آورد.

اگر هاشمی سر کار بیاید، از او انتقاد خواهم کرد، چون باید هزینه بدهد. تا آلان همه برای هاشمی هزینه داده‌اند، الآن نوبت اوست. ولی در این بازی کثیف، نمی‌خواهم احمدی‌نژاد برنده میدان باشد.