یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Tuesday, August 16, 2005
بوي بهشت «گلستان» در دماغ «مهاجراني»-دنا رباطی
و اما عطاالله مهاجراني، سياستمدار و نويسنده، که از ابتداي پيروزي انقلاب تا همين يکي دو سال پيش به عنوان هاي مختلف از نمايندگي مجلس تا وزارت و مشاور رياست جمهوري، فعاليت داشت هفته پيش با ابراهيم گلستان، نويسنده و فيلمساز برجسته که در انگليس زندگي مي کند، ملاقات کرد. حاصل اين ملاقات را مهاجراني در چند پاراگراف مختصر در وب سايتش آورده است. به باور من اين ملاقات خيلي مهمي بود، اما مهاجراني تقريبا هيچ چيز چشم گيري از اين ملاقات براي خواننده نمينويسد.

به اين سبب مي گويم اين ملاقات مهم بود، چرا که ريشه در يک اصلاح و تجديدنظر دارد. با معيارهاي انقلاب اسلامي و به تبع آن جمهوري اسلامي ابراهيم گلستان يک نويسنده ضد انقلاب اسلامي محسوب مي شود، اما در اين ربع قرن گذشته در مهاجراني چه چيزي عوض شده که به عنوان وکيل و وزير اين حکومت اسلامي، ابراهيم گلستان را نه تنها دشمن و غير و... نميپندارد، بلکه او را دوست و يا شخصي مي پندارد که "بوي بهشت" را در يک روز او و خانواده اش مي پراکند.
و اينجا دقيقا همان جايي ست که مهاجراني، آگاهانه و يا ناآگاهانه دارد با "متن" و نوشتن همان کاري را مي کند که علم و رفسنجاني کردند.