یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Sunday, August 21, 2005
وزن آدم‌ها
انتخابات اخیر و تحلیل‌های صد من یک غاز بعضی نان به نرخ روز خورهای معامله‌گر، که از همه ابزارهای لازم به روز شدن برای "بهروز" شدن استفاده کردند یک خاصیت اساسی داشت، آنهم درک تفاوت کلی انشا و تحلیل سیاسی بود. سال‌های سال فکر می‌کردی طرف خدایگان نظریه پردازی است، و حالا به این نتیجه می‌رسی که به جای داستان‌های تخیلی-فضایی، کرسی‌شعرهای سیاسی -تخیلی می‌گفته است.

حالا اگر این آدم‌های نسبتا محترم که می خواهند در تاریخ خوشنام بمانند و شاید ندانند که بده بستان‌هایشان در آینده سرنوشت جالبی را برایشان رقم خواهد زد، بهتر است پیش از سیاست گذاری برای معامله‌گری، کمی بازی‌های احتمالی طرف مقابل را هم بخوانند، و آنقدر دایره احتمالات را بسته ندانند که از وقایع اتفاقیه در مملکت راقیه غافل بمانند. به هر حال فرق است میان پاک‌باخته و کاسب...

درست است که بازار سیاست اندکی نیاز به شخصیت قماربازگونه دارد، ولی اعتبار و وزن این افراد مدعی از محدوده قمار به جایگاه بسیار پایین‌تری خواهد رسید.

وقتی از رسانه‌ برای معامله‌گری بهره می گیرند، آنرا در حد رسانای مالی می نگرند، و این در دراز مدت به نارسایی تحلیلی و عقلی منجر خواهد شد.

فردا که بارگاه حقیقت شود پدید، شرمنده ره رویی که نظر بر مجاز کرد