یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Monday, October 17, 2005
سخنانی شنیده‌ام که مپرس!
لطفا به گیرنده‌هایتان دست نزنید، کلمات و واژه‌های به کار برده شده در این متن، در سخنرانی مورد نظر بیان شده است:

همین دیروز گذشته رفته بودیم برای شنیدن سخنرانی حضرت دکتر محمد توکلی طرقی، و از این استاد تاریخ و غیره، متخصص در امور خاور خیرالامور(میانه!)، چیزهایی آموختیم که همه را ماتحت تاثیر قرار می‌دهد.

اولا همینکه ارتباط غسل جنابت با انقلاب و همچنین "استمنا"، "جنابت"، " دخول" و ... با متحول شدن تاریخ سیاسی ایران را اثبات کرد. باورتان نمی‌شود؟ توکلی گفت وقتی در اوائل قرن ماضی همه گیر شدن بیماری‌های مرتبط با آب باعث مرگ و میر فراوانی شد و علما که همیشه در توضیح‌المسائل‌ها دستور به غسل بعد از انجام امور خیریه می دادند، دیدند دارد کار خراب می‌شود! چون مردم دسته دسته وبا می گرفتند و جان به جان آفرین تسلیم می کردند. پس آن مردمان که نمی‌توانستند از خیر شب جمعه بگذرند، اعتمادشان به علما کمتر می‌شد، و یواش یواش علم آمد تا بحث نجاست را ببندد، و بهداشتی‌اش کند.

این بی‌اعتمادی به فتاوی و دستورهای رساله‌ها کار را به آنجا کشاند که علما دیدند کار دارد زار می‌شود، پس گفتند ایها‌الناس! مملکت دارد از دست می رود، فساد دارد همه جا را می‌گیرد، همه دارند بی‌دین می‌شوند و از این حرف‌ها.

پس این بار برای شستن پلیدی‌های کلان به جای آب، ریخته شدن خون لازم بود و نهایتا کار به انقلاب باید کشیده می‌شد.

این تحقیق دکتر توکلی بسیار موضوع جالبی است فقط اگر بعد از افطار برای مومنین گفته می شد اندکی بهتر بود. به هر صورت این تقسیم بندی جدید تاریخی در نوع خودش بی نظیر است و گرچه دکتر آدم بدحساب و کتابی است، ولی حاضرم کاریکاتورهای ویژه این کتابش را بکشم! حیف است آدم نقشی در سکسی ترین تقسیم بندی تاریخ معاصر ایران نداشته باشد.

نتیجه‌گیری: لطفا در شرایط شیوع وبا و بیماری‌های مرتبط با آب، جلوی خودتان را بگیرید، وگرنه چند دهه بعد ممکن است اتفاقات بدی برای کشور بیافتد!

مواظب باشید، ممکن است این فرایند برگشت پذیر باشدها!