یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Wednesday, November 23, 2005
نقد جالب "فانوس" بر "روز"
راستش از این نقد پارسا خوشم آمد، و متاسفانه به عنوان عضوی از روز امکان نقد از من گرفته شده است. با این همه نکات بسیار جذابی در مطلب فانوس وجود دارد که قابل پردازش است:

در کل، این مساله که روز هفت روز هفته منتشر نمی‌شود، از نکاتی است که از نظر بسیاری قابل دفاع نیست. اما باید توجه داشت که روز با حد اقل نیرو دارد حداکثر تلاشش را می‌کند، و اگر بتواند برای تمام روزهای هفته برنامه‌ریزی کند، چقدر جذاب‌تر خواهد بود.

از سوی دیگر، خطی شدن روز که پارسا به آن اشاره کرده موردی است که خیلی‌ها به خود من نوشته‌اند: چرا ما در روز به جنگ واقعی قدرت نمی‌پردازیم، یا چرا در مقابل صاحب مجمع سکوت کرده‌ایم یا...حداقل در هفته ۱۰-۱۲ نامه به خود من می‌رسد، که باید به توجه ویژه‌ای به نظرات جالب خواننده‌ها کرد.
***
سوالی که هفته پیش یک خواننده حرفه‌ای روز در تورنتو از من می‌کرد این بود که چرا مطالب بعضی‌ها به انگلیسی ترجمه می‌شود که شاید فاقد جذابیت برای مخاطبان انگلیسی زبان باشد؟ این یک سوال است و من اظهار نظری نمی‌کنم.

چون اعتقاد به شفافیت دارم(حتی از نوع محافظه‌کارانه‌ش!!!) خواهش می‌کنم کارهای ما را نقد کنید. چرا که به عنوان گروهی روزنامه‌نگار تبعیدی ممکن است به خاطر دور شدن از فضای داخل بسیاری از نقاط ضعف خود را نبینیم.

با این حال از نظر آماری، باید بگویم که روز جزو موفق‌ترین سایت‌های فارسی زبان است.
لطفا در صورت امکان نقدهایتان را برای ما بفرستید.