یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Friday, August 11, 2006
گوشزدی به گوشزد
وبلاگ گوشزد را الان تصادفی ديدم، چون در بلاگ چرخان صفحه کلاغستون تازه به روز شده بود. اشاره​ای هم به من کرده که خالی از لطف نيست و از او متشکرم.

"همچنین انتظار دارم که کسانی چون نیک‌آهنگ کوثر که چپ و راست بر استفاده کنندگان از بودجه 75 ملیون دلاری آمریکا هجوم می‌برد و تازیانه نقد و هتک را بر گرده هر مظنونی می‌نشاند و تیغ زبان را آخته بر آبروی آنانی که نانی از آن سفره می‌برندیورش می‌آرد...قبول کنند که کمک خارجی برای تغییر لازم است...چه تغییر ذایقه مردمان باشد و چه تغییر حکومت آنان! "...

شايد تفاوت فلسفی نگاه من اندک باشد، ولی در حد تفاوت ميان ذبيح حلال است و ذبيح غيره.

فارغ از توجيهات تکراری باید گفت که بودجه ۷۵ ميليون دلاری کنگره آمريکا،هدفش کمک به براندازی حکومت است و دخالت در امور سياسی. اين بودجه هماهنگ با سياست​های دولت آمريکا است و متناسب با سياست​های نئوکان​ها برای تغيير بافت سياسی و اجتماعی خاور ميانه بر اساس دکترين بسيار مشخصی است. به قول جماعت انقلاب مخملی دنباله این سیاست است.

بودجه مصوب پارلمان هلند بر خلاف سياست​های دولت هلند است، و تا کنون با سنگ​اندازی​های فراوانی روبرو بوده. بودجه ۱۵ ميليون يورويی تلوزيزيون ماهواره​ای با انواع مشکلات و تفسيرهای حقوقی دولت هلند بر باد رفت و نهايتا ميان چند پروژه آموزشی و ترويجی و رسانه​ای و فرهنگی خرد شد.

محل اختلاف من و نويسنده گوشزد در اين است که من قائل به براندازی نيستم، و ترجيح می​دهم در پروژه​هايی فعال باشم که به گسترش اخبار و اطلاعات کمک می​کند نه تغيير زيرساخت سياسی حکومت. فرق است ميان انقلاب مخملی با اطلاع رسانی.

تا قبل از وقايع اخير و برنامه مشخص دولت و کنگره آمريکا، نگاه راديو آمريکا و حتی راديو فردا را می​پسنديدم، اما وقتی هدف معينی را از آن تاريخ دنبال می​کنند و برنامه​ريزی بخش تلويزيونی صدای آمريکا برای بلند مدت شروع شده، نمی​توانم گذشته را با حال يکی بدانم.

به هر حال نگاه گوشزد شايد انقلابی باشد، من نيستم! من ضد "انقلاب" محسوب می​شوم و باهر تغيير ناگهانی به ضرب و زور کمک مالی بشدت مخالفم. معتقدم مردم بايد خود مسيرشان را با توجه به داده​ها تعيين کنند، نه اينکه با پروپاگاندا فريب​شان داد. بودجه ۷۵ ميليوني، برای پروپاگاندا است.