یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Tuesday, October 17, 2006
و اما چرا ما به همه چیز لینک نمی‌دهیم!
دوستی خودش را به در و دیوار کامنت‌دونی زده که به یک نوشته در نقد "زمانه" و "روز" لینک بدهم، و چرا تا حالا این مطلب را نلینکیده‌ام

اولا، من گوینده را نمی‌شناسم. از همان یک مطلبش هم حس کردم از جمله ایرانیان دور از وطن دردکشیده‌ای است که مرکز دنیا را همان جایی می‌داند که ایستاده.

ثانیا، آسمان و ریسمان به هم بافتن کار همه است، ما که به همه لینک نمی‌دهیم!

ثالثا، ایشان از فهم و درک تقدم و تاخر مسائل اندکی محروم تشریف دارند. به عنوان مثال، حسین باستانی و رضوی فقیه بعد از ماجراهای دستگیری‌های تابستان ۱۳۸۲ به هر نحو ممکن از کشور خارج شدند. طرح سایت و بعد از آن تلوزیون در سال ۸۳ به خانم کریمی داده شد. حالا این برادر عزیز ساکن آلمان می‌خواهند تاریخ را وارونه کنند، بحث دیگری است.

رابعا، تلویزیون هلند به خاطر چند مساله دچار مشکل شد. اول، قراردادهای نفتی هلند با ایران، روابط اقتصادی بنگاه‌های هلندی با تشکیلات صنعتی ایران، و از طرف دیگر داد و فریادهای اپوزیسیون ایرانی که نمی‌توانستند ببینند یک طرح بوسیله گروهی اجرا می‌شود که جزو آنها نیست. این جماعت هرگز نمی‌خواهند بفهمند که دولت خاتمی بشدت مخالف راه اندازی شبکه تلویزیون هلند بود و هم سفیر ایران، هم معاون وزیر خارجه و آخر سر وزیر خارجه ایران با مقامات هلندی دیدار و عواقب این تصمیم را بر روابط دو کشور هشدار دادند. اینها همه در دولت خاتمی اتفاق افتاد، نه بعد از آن.

به نظر می‌رسد سکوت بچه‌های "روز" که نمی‌خواهند وارد درگیری با جماعت زیراب‌زن شوند، قابل درک است، چون بر اساس نگاه ایشان، درگیر شدن یعنی نزول به سطح طرف مقابل. ما هم فقط لینک نمی‌دهیم! خوب شد؟