یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Wednesday, November 08, 2006
گفتمانی کوتاه


دوست عزيز! من هيچگاه اشغال سفارت آمريکا را عملی عاقلانه ندانسته​ام! مگر عروسک خيمه شب بازی​ام که هرچه به من بگويند انجام دهم و قبول کنم؟ يک کمی فکر کن برادر من! سياست و را از دريچه چشم ديگران ديدن و بله گفتن حکايت جذابی نيست. ۲۶ سال است به خاطر یک سو استفاده سیاسی که اشغال ۴۸ ساعته دانشجویان را تبدیل به ۴۴۴ روز کرد داریم تقاص پس می دهیم! برادر من، آن اشغال لانه جاسوسی به نفع چه کسانی تمام شد؟ جمهوری​خواهان آمریکا، مخالفان دموکراسی در ایران، دولت عراق که ایران را در موقعیتی تضعیف شده دید، کشورهای عربی که از انقلاب می​ترسیدند و ...
عزيزجان، سوال من اين است، آيا قرار است تا ابد يک نوع حکم را برای هر گناه و جرمی صادر کنيم؟

سوال ديگر! مگر فقهای فعلی ما مجازات جرايمی چون دزدی را به انحا مختلف تغيير نداده​اند؟ لطفا آمار انگشتان و دست​های قطع شده را برايم بگو! لطفا تعداد زناکاران شلاق​زده شده که پارتی داشته​اند و کسی کاری به کارشان نداشته را برشمار...برعکس نگاه تو من منکر مجازات نيستم! می​گويم امکان آن وجود دارد که حکمی متناسب با زمان تصويب شود. مگر بزرگان مورد علاقه جنابعالی نمی​گويند که فقه پوياست؟ خيلی خب! الان عرصه عمل است! دوست دارم بشنوم بر سر آقازاده​های سو​استفاده چی چه آمده است، اين دزدان منابع طبيعی ايران چگونه مجازات شده اند؟ کجای دست و پای ايشان قطع شده؟

عدالت اين نيست که سر ضعيف را ببرند و قوی در پناه قوه باشد! مطمئن باش آنکه سنگسار می​شود توان مالی و ارتباطی لازم را نداشته است. اگر عدالتی وجود داشت که مدعی​اش هستي، شايد اندکی حق را به تو می​دادم. تبعيض موجود مانع اجرای عدالت واقعی است. آمار لواط، زنا، سو استفاده جنسي، دزدي، رباخواري، باج​گيری و ... آنقدر بالاست و مطمئنا جماعت هم آگاه هستند. لطفا قبل از راضی شدن به مرگ يک انسان، فضای عدالت و اعتدال را ايجاد کن، ولی يادت نرود که خداوند، قبل از قاهر بودن، رحمان و رحيم است. کدام صفت ربوبی در ابتدای سوره​ها آمده؟ رحمانيت و رحيم بودن يا انتقام​جويی و قاهر بودن باری​تعالی؟

منتظر پاسخت می​مانم.