یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Tuesday, June 26, 2007
مونتاژ يا واقعی
الان ندا آمد که سند مونتاژ بودن فیلم دست دادن خاتمی منتشر شده.

هم باعث خوشبختی هست و هم نیست! چرا؟ چون برخورد خاتمی و جماعت در برابر این بازی، مرا یاد ضعف شخصیتی جان کری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۴ انداخت.

خاتمی و یارانش آنقدر ضد و نقیض دفاع کردند، که بر اساس دفاع یکی، دست دادن چیز بدی نبود، دیگری به کل آنرا تکذیب می​کرد، و نهایت ماجرا به سمت ماست​مالیزاسیون رفت.

ثانیا، اگر می​دانستید فیلم مونتاژ است، چرا به این دیری اقدام به بررسی کردید؟ آن​همه فیلم​ساز که دور و بر خاتمی می​پلکیدند چرا همان دم اول نرفتند ماجرا را بررسی کنند؟

به عنوان يک مخاطب، هنوز هم فکر می​کنم که دفاع ضعيف خاتمي، نه تنها رفع کننده سو تفاهم نيست، که آسيب​پذيری​اش را بيشتر نمايان کرده است.

مگر دست دادن چه ايرادی دارد؟ چرا محکم نمی​ايستند تا اين قاعده ابلهانه را برای هميشه کنار بگذارند؟ باباجان! اينجا حتی موقع سلام و عليک همديگر را بغل می​کنند و می بوسند، بی آنکه اتفاقی بيافتد! از همه چيز از مشمئز کننده تر در اينجا، بوس کردن دو مرد است، آنوقت در ايران به لطف خدا هميشه مردان هستند که از هم لب و لوچه می​گيرند!

نتيجه گيری اخلاقی:

جان کری در برابر تبليغات جماعت طرفدار جنگ ويتنام باخت. علتش هم دفاع دير و ضعيفش بود. محکم نايستاد. همان يک دفاع ضعيف، آمار را به طور ناگهانی تغيير داد و گرايش به او کمتر شد. برای برخورد با جناح راست، به کسی نياز هست که محکم باشد و نترس و شجاع، نه متزلزل و متکی به همراهان گرد و قلمبه و خالی بند و ....

Labels: