یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Wednesday, February 27, 2008
باز هم انتخابات آمریکا
امروز تحلیل‌های زیادی در باره مناظره دیشب در ایالت اوهایو خواندم. چیزی که دیده می‌شود، آرامش باراک اوباما در برابر حملات کلینتون و همراهانش است و اینها از این خونسردی دارند جوش می‌آورند.

چند روز پیش، هیلاری چنان جیغ و ویغی راه انداخته بود که نگو! همه ماجرا سر بروشورهای پست شده به مردم از سوی ستاد اوباما بود که نشان از حمایت هیلاری از پیمان تجارات آزاد آمریکا شمالی یا نفتا می‌داد. هیلاری در دوره شوهرش به هر صورت حامی نفتا بود و وقتی می‌خواست به سنا برود، در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۰، نفتا را برای آمریکا مفید دانسته بود.

حالا که آمده به ایالت اوهایو که به‌خاطر این پیمان، ده‌ها هزار نفر شغل‌شان را از دست داده‌‌اند، زده زیرش و می‌گوید نفتا بد است تا رای مردم را صاحب شود.

اوبامای بدجنس هم می‌گوید اگر تو ادعایت همه‌اش تجربه است و تجربه‌ات مال دوران ریاست‌جمهوری شوهرت است، از نکات مثبتش هم می‌خواهی استفاده کنی، پس لطفا جواب این یکی را هم بده.

هیلاری شدیدا شآکی شده و اوباما را به تحریف کلامش متهم کرده. اوباما هم از مصاحبه‌ها و کتاب خود هیلاری نشان آورده است.

دیشب هم در مناظره، از هیلاری پرسیده شد که چطوری ظرف مدتی کوتاه از آن قربان صدقه هفته پیش به "شرمت باد" رسید. اوباما هم خیلی راحت به تمامی بد و بیراه‌های ستاد کلینتون و به عبارتی خود هیلاری(گفت بقیه، ولی منظور خودش بود) اشاره کرد و گفت که ما نق نمی‌زنیم و سر این چیزها آه و ناله نمی‌کنیم، چون طبیعت مبارزه این است. یعنی تا حالا به هیلاری نق‌نقو نگفته بود، که گفت.

اوباما تا حالا چند بار متلک‌هایی با بار جنسی بار هیلاری کرده، از جمله وقتی از او پرسیده بودند که نظرش در باره حملات هیلاری چیست، گفته بود که وقتی هیلاری به طور دوره‌ای(پریودی) حالش خوش نیست، حمله می‌کند. حالا هزار و یک برداشت می‌شود کرد. اوباما با زرنگی به دوره نزول هیلاری در انتخابات مقدماتی اشاره کرده بود، ولی مفهوم جنسیتی هم می‌شد از متلک او برداشت کرد.


Labels: