یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Tuesday, September 02, 2008
مدرک جعلی، جعل مدرک و غیره
من برای ادامه تحصیل در کانادا یکی دو بار اقدام کردم و چون مدرک تحصیلی دم دست نبود، کلی مشکل داشتم.

ظاهرا دانشگاه‌هایی هستند در این دنیا که بدون آنکه مدرکی داشته باشی، می‌گذارند برای فوق لیسانس درس بخوانی. یکی از خوانندگان وبلاگ هم از من خواسته بود این ماجرا را پیگیری کنم. من در مورد خودم می توانم بگویم که با مشکلاتی نمرات فوق‌لیسانس را برایم گرفتند. من فقط نمره‌ پایان نامه را نداشتم چون برای خرید سربازی عملا ترک تحصیل کردم.

اما اینکه چگونه بدون مدرک لیسانس  یا معادل آن می توانی بروی فوق لیسانس بگیری و یا دکترا، من کاملا بی‌اطلاعم.

در مورد کردان، که ظاهرا نه لیسانس داشته و نه فوق لیسانس، و بعد مدرکی جعلی از جور کرد که از انگلیس دکترا گرفته، ماجرا جذاب‌تر می‌شود.

خوشبختانه با متاسفانه، دولت و حاکمیت با تایید خطای کردان، اعتبار و حقانیت خود را زیر سوال برده. اگر امروز کسی در مورد تقلب انتخاباتی سال بعد حرفی بزند، میزان خریدارانش بیشتر از سال‌های پیشین است. 

آن زمان‌ها که تعلیمات دینی می‌خواندیم، البته نه فقط برای امتحان آخر ثلث، معلم بحث از اهمیت امانت‌داری می‌کرد. آیا شما تا کنون چیزی جز خیانت در امانت دیده‌اید؟

مساله مهم تبدیل ارزش‌ها به ضد ارزش است، و ضد ارزش به ارزش. این اتفاق افتاده. 

ظاهرا یک زمانی یک پادشاه نامسلمان موسوم به داریوش از اهورا مزدا خواسته بود ایران را از شر دروغ و دو تا چیز دیگر مصون بدارد. کاش دعایش می‌گرفت!

Labels: