گمانم همه شما موبایل دارید، همان تلفن همراه را میگویم. میدانید این طرف دنیا دارند از طریق تلفن موبایل با حد اکثر تعداد حروف ممکن تبلیغات کاندیداها را به رای دهندگان میرسانند؟
میدانید در روزگاری که هزینه انتشار ماهنامه و گاهنامه و خبرنامه زیاد است کاندیداها مرتبا با خبرنامههایی که به مشترکان میفرستند هم نیازهای مالی خود را مطرح میکنند و هم اخرین خبرها و استراتژیهای ستاد تبلیغاتی را به آنان منتقل میکنند؟
میدانید خود کاندیداها به همین روش با مشترکین گفتگو میکنند و مردم این امکان را دارند که حتی پاسخ بدهند و سوال کنند و احیانا کاندیداها را مجبور کنند جوابشان را بدهند؟
دو هفته پیش در یک کارگاه آموزشی در باره پیامهای نوشتاری در دنیای تبلیغاتی امروز شرکت کردم. برایم جالب بود یاد بگیرم که این روزها حتی برای جلب کمکهای مردمی و یا کمپینهای بزرگ از این روش استفاده میشود.
حالا یادم آمد به غم و غصه رفقای داخلی فعال در ستاد اصلاحطلبان افتاد که ظاهرا فهرستی از رای دهندگان را نمیتوانند جور کنند و نمی توانند خبرنامه بفرستند به کسانی که احتمالا میخواهند از برنامههای ایشان خبردار شوند.
هر چه هست، نبوغ در ایران، همان عدم بهرهگیری از امکانات و تجربه دیگران است.
باید دید جماعت برای انتخابات آینده چگونه این نبوغشان را کنار میگذارند؟
Labels: ارتباط با رای دهندهها