یک سایت به نفع کاندیدایی خاص راه بیاندازید.
مخاطب خاص خود را هم پیدا کنید.
سپس یک گوشهاش نظرسنجی بگذارید که از میان کاندیداها، چه کسی رای خواهد آورد؟
در انتخابات آمریکا از این بازیها زیاد در آوردند. اما آن چیزی که نهایتا منطقی از آب درآمد، نظرسنجی موسساتی مثل گالوپ بود. حتی گاهی وقتها نظرسنجی "زاگبی" اندکی انحرافی مینمود.
الان خبر نظرسنجیها را که میخوانید، بپرسید به چه روشی تهیه شدهاند!
---
قبل از انتخابات دوم خرداد، موسسهای به نام کلک که بعدا معلوم شد متعلق به وزارتیها بوده، نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان میداد ناطق نوری حدودا ۲۰ درصد از خاتمی پیش است.
این بار اما نظرسنجیهایی که میخوانم و برایم ایمیل میشود نشانی از روش کار ندارد.
نظرسازی راحت است، اما نظرسنجی...
Labels: انتخابات