یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Friday, March 13, 2009
مثلث "مخک"!
این مطلب  جدی نیست. شما هم خودتان را جدی نگیرید! جمع موسوی، خاتمی و کروبی هم از این بهتر نمی‌شود!

---

فراتر از همه جور توجیه و توضیح، طرفداران خاتمی می‌دانند که بخشی از کسانی که به معین و هاشمی رای ندادند، به موسوی رای خواهند داد. اینها حتما می‌دانند که اقلیتی که تحت هیچ عنوانی به خاتمی هم رای نمی‌دهند، سراغ موسوی خواهند رفت.

حدس من این است که کروبی فعلا ساکت مانده که ببیند کنش‌ها و واکنش‌ها چگونه است و به کجا می‌انجامد.

برخلاف علمای وبلاگستان، به هیچ وجه آمدن همزمان این سه نفر را به نفع‌شان نمی‌دانم. علت نگرانی بعضی از اصلاح‌طلبان هم بیخود نیست. تلاش بعضی‌ها برای تخطئه میرحسین، که تا همین چند وقت پیش کلی بادش می‌کردند معنای مشخصی دارد.

---

اما، آمدن میرحسین برای نزدیکان خاتمی چه معنایی دارد؟

میرحسین ظاهرا آدم سخت‌گیری است. احتمالا دستیابی نزدیکان خاتمی به قراردادهای پر و پیمان در حوزه‌های مختلف در صورت به قدرت رسیدن میرحسین سخت‌تر خواهد بود. 

بخشی از اعضای سازمان مجاهدین که اتفاقا سابقه زیادی با میرحسین دارند، الان به صرفشان نیست که او بیاید. چریک‌های سابق الان تاجر شده‌اند.

از سوی دیگر، بخشی از بدنه جناح راست و گروه‌هایی از سپاهیان سابق که الان عقب رانده شده‌اند طرف میرحسین را خواهند گرفت. این هم برای جناح راست نگران کننده است، هم برای خاتمی و کروبی. 

اما همه اینها بستگی به این دارد که موسوی چه مشاورینی دور و بر خودش جمع خواهد کرد؟ آیا همان اشتباه خاتمی را مرتکب خواهد شد با مشاورینی که به درد هر کاری می‌خورند جز مشورت؟

---

اما حاکمیت چه می‌خواهد؟

از الان معلوم نیست که شورای نگهبان چه کار خواهد کرد، اما می‌توان حدس زد که تلاش عمده برای شکستن آرای اصلاح‌طلبان خواهد بود. به هر صورت اگر به قول بعضی از آقایان، ریاست جمهوری یعنی ۲۰ درصد قدرت، حاکمیت همان بیست درصد را هم مفت به کسی نمی‌دهد.

هر عاملی که باعث شود رای جماعت کاهش یابد، مطمئنا باعث ناراحتی حاکمیت نخواهد شد.

Labels: