یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Saturday, November 14, 2009
و اما جهانخواران

هفته گذشته دو گفتگو را برای زمانه تهیه کردم که موضوع هر دو به نحوی در باره حمله احتمالی به ایران بود. هر دو مربوط به کنفرانس "استادان طرفدار صلح خاور میانه" بود.

چون رسانه‌های نظام مقدس سواد تحقیق ندارند و رجا نیوز و کیهان و ایرنا بر اساس برداشت خودشان نوشتند، سخنرانی من در روز دوم نبود و در روز اول بود!

در ثانی، رفتن من هم برای این بود که در باره چند موضوع با جماعت صهیونیست بحث کنم که کردم.

ثالثا نکته جالبی که یافتم، شباهت شدید تندروهای ایران مثل حسین الله کرم و حسین شریعتمداری به یکی دو تا از حضرات اسرائیلی هنگام سخنرانی بود. یکی از این اسرائیلی‌ها، افی ایتام، نماینده و وزیر سابق اسرائیلی بود که این روزها به آمریکا آمده تا در مجامع دانشگاهی آمریکا از مواضع اسرائیل دفاع کند. این ژنرال سابق که البته موقع سخنرانی اندکی ترسناک هم می‌شد، چنان ایدئولوژی‌زده بود که فکر می‌کردی هر چیزی جز آنچه قبول دارد به او بگویی، همانجا منفجرت می‌کند.

بر عکس، بر خلاف کیهانی‌ها و انصار حزب‌اللهی‌ها، با او بحث کردم و گپ زدم و با اینکه مخالف هم بودیم، ولی حرف یکدیگر را شنیدیم.

مساله جالب این است که تفکر ضدیهود بسیاری از دوستان، یا به عبارتی تفکر ضد صهیونیستی نمی‌گذارد طرفین بدون دعوا با هم روبرو شوند.

متاسفانه در روز دوم نبودم که ببینم ماجراها چیست و به واشینگتن برگشتم که لپ‌تاپم نیم ساعت گم شده بود.

اما مساله جالب، عدم دقت برادران کیهانی است. یکی از از همین اسرائیلی‌ها می‌گفت سیاست‌ها و تبلیغات تندروهای ایرانی باعث شده که منطق اسرائیلی‌ها نسبت به ایران، مقبولیت بیشتری داشته باشد! به عبارت بهتر، برای اسرائیل، وجود احمدی‌نژاد و اطرافیانش یک نعمت است و می‌توانند در جنگ تبلیغاتی به خوبی از وجود او و یارانش استفاده کنند.

مساله دیگر این بود که در این کنفرانس، نیازی نبود که بخواهند برای جلب توجه غیر خودی‌ها در باره خطر ایران حرف بزنند، و می‌توانستی نگرانی‌هایشان را فارغ از بازی‌های تبلیغاتی ببینی. دیگر نمایش نبود. همین برایم جالب بود که بدون فیلتر این گروه را ببینم.

سخنرانی پتریک کلاسون هم جالب بود. طرف اندکی فارسی هم بلد است!

خلاصه، تا وقتی تندروهای ایرانی سر کار هستند، نان تندروهای اسرائیلی توی روغن است!

----

جای شما خالی، امشب با دوستان از کنار بنیاد علوی در خیابان پنجم نیویوک رد شدیم...

Labels: