یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Sunday, May 09, 2010
چرا کاریکاتور مهاجرانی و نبوی را همراه هم کشیدم و برداشتم
ما در روزآنلاین، قراری داریم. اعضای سایت اگر هم از هم انتقادی دارند، با ذکر نام در هیچ جا به هم نمی‌پرند. این قرار هفته پیش در نوشته دوست عزیزم ابراهیم نبوی، در سایت جرس نقض شد. اما بار دیگر وقتی نقض شد که، شوخی هدفداری در سایت روزآنلاین در مطلب داور متوجه من بود. شوخی همزمان ایشان در فیس‌بوک هم جالب توجه بود.

انتقاد دوستانه من به ایشان جز این نبوده که همکاری با سایت‌ها یا رسانه‌های سیاسی-حزبی، همراهی با آنان محسوب می‌شود، و مخل کار حرفه‌ای رسانه‌ای است. به عبارتی این همکاری در عرصه‌های دیگر، بر اساس منافع سنجیده می‌شود نه چیز دیگری.

اما در کارتون دیروز، مهاجرانی را کشیدم که سوار بر نبوی، از او می‌خواهد به سوی ولایت فقیه برود. نبوی هم دستش پول نقد "سبز" بود. این کار را فقط در فیس‌بوک گذاشتم.

طبیعتا این کار باعث سو تفاهم‌هایی هم شد. نبوی برایم نوشت که پول سبز باعث ایجاد برداشت‌هایی نابجا می‌شود، اما از جرس، یا جنبش راه سبز، بابت کارهایش حق‌التحریر می‌گیرد. پس شاید باید می‌نوشتم پول "جنبش راه سبز" تا معلوم شود چه می‌گویم. از این بابت از نبوی عذر می‌خواهم.

من اتفاقا با آنکه به جرس انتقادهای زیادی دارم، اما از این بابت که به تعدادی از پناهجویان نانی می‌رساند، خوشحالم و نباید بر سر این کار خیر موانعی ایجاد کرد.

اما نکته‌ای دیگر این بود که نبوی در مطلبی که من نخوانده بودم، عدم همراهی‌اش با نگاه "ولایت طلبانه" مهاجرانی را اعلام کرده بود، و من نخوانده بودم. با این حساب، ابراهیم نبوی پای در مسیر ولایت نگذاشته. از این بابت هم به خاطر برداشتم معذرت می‌خواهم.


اما نکته‌ای!

وقتی در رسانه‌ای حزبی کار می‌کنید، خواسته یا ناخواسته با آن همراه و همگام دیده خواهید شد. وقتی در انتقادهایتان طوری رقیب را بزنید که از جا بلند نشود اما خطاهای آشکار حامی مالی را نادیده بگیرید (در همان سایت)، کارتان "پروپاگاندا" ارزیابی می‌شود.

-------

این کارتون را به نشانه حسن نیت از فیس بوک برداشتم. اینجا هم به نمایش نخواهم گذاشت

Labels: ,