یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Monday, June 27, 2005
بازی‌های هودری با سیاست گذاری‌های محرم‌علی‌خان
جانم برایتان بگوید که هودر گذاشت و رفت لندن، و محرم‌علی‌خان کلی سیاست‌گذاری کرد و رهنمود داد تا هودر برود تهران. هودر که هیچ ارتباطی با هیچ دستگاهی نداشت، راحت وارد شد، و در وبلاگ انگلیسی‌اش نوشت که آی دنیا ما اومدیم. و چون بچه‌های دادستانی انگلیسی سرشان نمی شد، کسی نفهمید که او آنجاست. چند تا از وبلاگ‌ها هم نوشتند که هودر در تهران رویت شده، ولی چون کسی آن وبلاگ‌ها و عکس او را نمی دید، مشکلی نبود. تا آنکه ما برداشتیم و از روی گزارش‌ خودش و عکس دیگران، یک گزارش کوچک انداختیم قد وبلاگمان.
Hossein derakhshan
هودر که در تورنتو اصلا نگفته بود که می‌رود تهران که بگیرندش و با استفاده از "ساپرت" بین المللی بیرونش بیاورند، قبل از رفتن به هیچ وجه با جماعت ... هماهنگ نکرده بود و در تهران هم اصلا مقدمات آمدنش فراهم نشده بود. خلاصه با معجزه وارد تهران شد و حاج‌آقا درخشان، ابوی هودر تصادفی به استقبالش رفت. حالا ما عکس‌ها را در فلیکر دیده‌ایم، و خیال کرده‌ایم که هودر جان خواسته ماجرا را علنی کند، ولی نگو طرح پیچیده محرم‌علی‌خان اینچنین بوده که هودر به تهران برود، بعد در وبلاگ انگلیسی‌اش بنویسد که آنجاست، ولی در وبلاگ فارسی‌اش نه، و نهایتا هم بگوید که در نروژ یا بلخ یا ولایت هرات است.
tehran06 065
آقا چشمتان روز بد نبیند. ما نوشتیم، یعنی در حقیقت از وبلاگ خودش "کپی-پیست" کردیم، که ناگهان محرم‌علی‌خان تاریخ نگار دادش در آمد:"آقا چه کار می‌کنی؟ داری با جان هودرجان بازی می کنی؟ ما کلی سیاست‌گذاری فرمودیم تا از لندن سالم به تهران برسد و ..." من هم گفتم به ما که ابلاغ نفرمودید حضرت مولی! شما مدل انتلجنس سرویس و ۰۰۷ سیاستگذاری می فرمایید، لارنس عربستان را می فرستید تهران، می خواهید ما از برنامه شما خبردار باشیم؟

شب بعدش هم سید ... اندکی نواختمان و ما هم تندتر نوازشش دادیم، به نحوی که گمانم دیگر با هم صحبت هم نکنیم.

القصه، برنامه مشترک هودر و شرکا، به سلامتی تمام شد و قهرمان بی‌بدیل ما از سد وزارت اطلاعات گذشت چون رویین‌تن بود و کسی را جرات دست زدن به بیضه‌های مبارکش نبود.

و اما بحث شیرین [...]:

هودر جان که تا چند روز قبل از رفتن به تهران طرفدار لاریجانی بود(ارتباطی با ماجرای سفارت و اخوی آقای لاریجانی در سفارت و ... ندارد)، به ناگهان طرفدار آقای معین، با حفظ علاقه به لاریجانی شد. و تا آنجا که می‌توانست برما تاخت. ما هم البته اندکی حالش را گرفتیم، که دلمان خنک شود. در تهران هم که بود تا توانست تحلیل داد که دوم خردادی دیگر در راه است و...

از مزایای مباحث دقیق و تحلیلی هودرجان این بود که ما درس سیاست از مکتب محرم‌علی‌خان را به خوبی درک کردیم، و دانستیم چقدر خام تشریف داریم. از آن بدتر متوجه شدیم که "حداکثری" بودن چقدر بد است، و آدم باید نسبی باشد( وارد مقولات اخلاقی نشوم ).

تتمه:
اگر اشتباهی از سوی ما در نگاشتن در باب سفر هودر صورت گرفته است، از ایشان و پدرخوانده گرانقدر، دن‌محرم‌علی خان عذر می‌خواهم، امید است با لطف تاریخی خود ما را ببخشایند.
5 Comments:
Anonymous Anonymous said...
انصاف هم خوب چیزیست جناب نیک. وبلاگ الدوله از اردشیر خان لاریجانی مُدبر الولایه آغازید و دل در گیسوی مُجعد معین الولایه به یغما داد ونام و آبرو بپای آن عالی جناب قرمز پوش ریخت. اینهمه فداکاری را حق نبود این کلماتِ نه چندان مهر آمیزت که با درشت گوئی به مراد بلبل سخن و رقیق القلمِ بی بی سی نشینشش نمک بر روی زخمش پاشیده ای

Anonymous Anonymous said...
سلام تحریمی عزیز
راستش من هم باورم نشد که اطلاعاتی ها انقدر خنگ باشند که هودر گفته
و فقط زبان شیرین فارسی بدونن

Anonymous Anonymous said...
حیف از وقت نازنین‌ات نیک‌آهنگ جان.

Anonymous Anonymous said...
البته به عنوان زنگ تفریح بد نیست این جناب و خودم هم سابقا" از ایشان چنین استفاده‌هایی کرده بودم:

http://mithras.org/mt/000964.html
http://mithras.org/mt/000966.html
http://mithras.org/mt/000970.html
http://mithras.org/mt/001035.html

و غیره

Anonymous Anonymous said...
سلام. در سایت گیلیران لینک داده شد. موفق باشید